کمالوندی: تولید اورانیوم ایران تا 10 روز آینده از مرز 300 کیلوگرم عبور خواهد کرد
(last modified 1398-03-27T09:47:08+00:00 )
جوزا 27, 1398 14:17 Asia/Kabul
  •  کمالوندی: تولید اورانیوم ایران تا 10 روز آینده از مرز 300 کیلوگرم عبور خواهد کرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای تعهدات برجامی خود گفت: تولید اورانیوم ایران تا 10 روز آینده(6 سرطان) از مرز 300 کیلوگرم عبور خواهد کرد.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین اقدامات فنی ایران در راستای توقف برخی تعهدات برجامی افزود: تولید اورانیوم در ایران 4 برابر شده است که در صورت دستور مقامات جمهوری اسلامی، این تولید افزایش می یابد.
کمالوندی با بیان اینکه ایران پس از عبور از مرز 300 کیلوگرم اورانیوم، سرعت افزایش اورانیوم غنی شده با درجه 3 ممیز 67 را نیز بیشتر خواهد کرد، افزود: این درصد به راحتی می تواند تا میزان 20 درصد افزایش یابد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه اگر تا 2 ماه و نیم آینده، ایران در زمینه صادرات ذخایر آب سنگین بازار نداشته باشد، ذخایر آب سنگین کشور از 130 تُن عبور خواهد کرد، گفت: بر اساس برجام، آب سنگین مازاد ایران می تواند به بازارهای بین المللی عرضه شود اما ممکن است ایران به دلیل نیاز خود این عرضه را متوقف کند.
کمالوندی با بیان اینکه اقدامات تهران در راستای بندهای 26 و 36 برجام است، تاکید کرد: اگر حفظ برجام برای کشورهای اروپایی مهم است، باید تلاش خود را انجام دهند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها در تحریم شرکت تولید کننده رادیو داروی ایران تصریح کرد: تحریم شرکت تولیدکننده رادیوداروی ایران، ترور انسان‌هاست.

 

کلیدواژه