موسوی: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ گام های عملی است
(last modified 1398-04-24T12:02:58+00:00 )
سرطان 24, 1398 16:32 Asia/Kabul
  • موسوی: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ گام های عملی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه سران فرانسه، آلمان و انگلیس در خصوص برجام گفت: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ تصمیمات و گامهایی عملی، موثر و مسئولانه در روند اجرایی شدن آن است.

سران دولت های فرانسه، آلمان و انگلیس شامگاه یکشنبه در بیانیه ای تنها با حمایت لفظی از برجام ادعا کردند: ادامه برجام مشروط به تبعیت کامل ایران است و ما از ایران می خواهیم از تصمیمات اخیر خود در این زمینه بازگردد.

«سیدعباس موسوی» روز دوشنبه با بیان اینکه ایران بیانیه ها و موضع گیری های طرف های اروپایی برجام را با دقت بررسی می کند افزود: هرگونه انتظار از ایران برای بازگشت به شرایط قبل از 18 ثور 1398، بدون اثبات اراده سیاسی و توانایی عملی طرف های اروپایی و منتفع شدن عملی ایران از آثار لغو تحریم ها به نحو پیش بینی شده در برجام، یک انتظار غیرواقع بینانه و مغایر با اهداف، منطق و محتوای برجام است.

موسوی تاکید کرد: تداوم اقدامات داوطلبانه مبتنی بر حسن نیت ایران مطابق با برجام، ریشه در متقابل بودن حقوق و تکالیف پیش بینی شده در این توافق دارد و چنین مسیری نباید به عنوان یک جاده یکطرفه تلقی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: تا زمانی که طرف های اروپایی برجام به تعهدات خود پایبند باشند، ایران نیز به همان میزان متعهد می ماند.

ایران 16 سرطان پس از پایان مهلت 60 روزه خود به اروپایی ها برای اجرای تعهدات برجامی، فرایند عبور از سطح غنی سازی سه ممیز شصت و هفت درصد را آغاز کرد.

ایران همچنین به اروپایی‌ها هشدار داد اگر تعهدات خود را اجرا نکنند، جمهوری اسلامی گام سوم را محکمتر بر می دارد.

 

کلیدواژه