اسد 04, 1398 14:56 Asia/Kabul
  •  آیت الله خاتمی: دزدی دریایی انگلیس یادآور جنایات این کشور ضد ملت ایران است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دزدی دریایی انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق، یادآور جنایات گسترده روباه پیر استعمار ضد ملت ایران در سالیان گذشته است.

آیت الله«سید احمد خاتمی» در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، افزود: جنایات گسترده انگلیس ضد ملت ایران، از جمله توطئه تجزیه ایران در قرون نوزدهم و بیست میلادی، غارت منابع ایران، انعقاد قراردادهای استعماری، ایجاد قحطی و مرگ صدها هزار ایرانی در دو دوره جنگ جهانی، دخالت در سرکوب ملت ایران در جریان انقلاب اسلامی و همکاری با آمریکا در تحریم و ائتلاف سازی ضد ایران، عامل نفرت همیشگی ملت ایران از این روباه پیر استعماری است.
خطیب نماز جمعه تهران ، به صدور پیام عزت و سربلندی ملت ایران به جهانیان اشاره و تصریح کرد: ساقط کردن پهپاد متجاوز و جاسوسی آمریکا درفضای سرزمینی ایران و توقیف کشتی متخلف انگلیسی در تنگه هرمز، اقتدار نیروهای مسلح ایران را به رخ جهانیان کشاند.
آیت الله خاتمی به دیدار هیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: تلاش صهیونیست ها فراموشی قضیه فلسطین و عربی ماندن این موضوع بوده اما دیدگاه ایران در موضوع فلسطین کاملا جدی است و بر سر این موضوع ایستادگی و مقاومت می کند.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین درباره وخامت شرایط جسمانی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه، گفت: رژیم های سعودی و صهیونیستی پشت پرده اقدام ضد انسانی دولت نیجریه ضد شیخ زکزاکی و همسرش و زندانی کردن آنها هستند که باید از عاقبت اقدامشان بترسند.

کلیدواژه