ظریف: در شرایط فعلی، گام سوم هسته‌ای ایران حتما عملیاتی می‌شود
(last modified Wed, 31 Jul 2019 09:20:28 GMT )
اسد 09, 1398 13:50 Asia/Kabul
  • ظریف: در شرایط فعلی، گام سوم هسته‌ای ایران حتما عملیاتی می‌شود

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به بدعهدی اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی خود تاکید کرد: در شرایط کنونی و تا زمانی که اروپا اقدامات لازم را انجام ندهد، حتما گام سوم ایران عملی خواهد شد.

«محمدجواد ظریف» امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اقدامات اروپایی‌ها تاکنون هیچ تناسبی با تعهداتشان نداشته است افزود: اگر اروپایی ها خواستار عملی شدن توقعاتشان هستند، باید در مسیر اجرای تعهداتشان حرکت کنند.

ظریف، اینستکس را وسیله‌ای برای اجرای تعهدات اروپا و نه دستورات آمریکا دانست و افزود: اینستکس یک مرحله مقدماتی بوده که هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است و اگر هم عملیاتی شود، حتما ضرورت دارد کهفروش نفت و بازگشت پول آن به ایران وارد آن شود.

وزیر امور خارجه ایران درباره‌ تغییر رویکرد امارات در مسائل منطقه‌ای گفت: اگر برخی کشورهای منطقه از جمله امارات، عربستان و بحرین سیاست‌های خود را تغییر داده و دست از دخالت در امور داخلی کشورها بردارند، ایران علاقه‌مند به ارتباط با همسایگان است.

ظریف ابراز امیدواری کرد: تعداد اعضای تیم "ب"(بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، محمد بن زاید ولیعهد امارات و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید) کاهش یابد و به نتانیاهو و بولتون محدود شود.

وزیر امور خارجه ایران درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر درخواست حضور در ایران و صحبت با مردم گفت: کسانی که مردم ایران را با تروریسم اقتصادی هدف قرار داده اند نمی‌توانند حرفی با مردم ایران داشته باشند.

کلیدواژه