سردار رضایی: ایران تنش‌زایی کشورهای دیگر برای همسایگان خود را نمی‌پذیرد
(last modified 1398-05-13T13:47:01+00:00 )
اسد 13, 1398 18:17 Asia/Kabul
  • سردار رضایی: ایران تنش‌زایی کشورهای دیگر برای همسایگان خود را نمی‌پذیرد

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) گفت: ایران امنیت، رفاه و آرامش کشورهای همسایه را امنیت و آرامش خود می‌داند و ایجاد هرگونه تنش از سوی کشورهای دیگر در مرزهای همسایگان خود را نمی‌پذیرد.

سردار سرتیپ «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «عبدالعزیز علی عبدالعزیز المهندی» رئیس هیات اداره امنیت سواحل مرزهای قطر در تهران، با اشاره به برگزاری پانزده اجلاس مشترک مرزی میان ایران و قطر افزود: امنیت پایدار در مرزهای میان ایران و قطر نشان دهنده روابط مطلوب همسایگی دوکشور است.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، روابط تهران با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان را عمیق دانست و گفت: خلیج فارس از مناطق راهبردی مهم دنیا است و ایران روابط مودت و دوستی با کشورهای این حوزه دارد.
سردار رضایی تاکید کرد: کشورهای اسلامی براساس دین اسلام و منافع مشترک و منطقه‌ای باید با هم تعامل داشته باشند.
«عبدالعزیز علی عبدالعزیز المهندی» رئیس هیات اداره امنیت سواحل مرزهای قطر نیز با قدردانی از اقدامات ایران در راستای ارتقاء تعاملات و مدیریت مشترک منطقه مرزی گفت: ثبات و امنیت منطقه با همکاری ایران امکان پذیر خواهد بود و مقامات عالی‌رتبه قطر بر افزایش تعاملات با ایران تأکید دارند.
پانزدهمین نشست مشترک گاردهای ساحلی ایران و قطر در راستای گسترش همکاری میدانی و تقویت حُسن همجواری، روز یکشنبه در تهران برگزار شد.

کلیدواژه