روحانی: ایران از حاکمیت ملی و اتحاد و یکپارچگی افغانستان حمایت می‌کند
(last modified 1398-05-27T11:24:11+00:00 )
اسد 27, 1398 15:54 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران از حاکمیت ملی و اتحاد و یکپارچگی افغانستان حمایت می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران از حاکمیت ملی و اتحاد و یکپارچگی افغانستان حمایت می‌کند، گفت: ایران برای کمک به ایجاد امنیت پایدار، استحکام صلح و انسجام ملی در افغانستان همواره آمادگی دارد.

«حسن روحانی»  روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه «عبدالغفور لیوال» سفیر جدید افغانستان در تهران، اتحاد و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف در افغانستان را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: هیچگونه صلحی بدون نظر مردم و نمایندگان آنها، معنا و مفهومی ندارد و ایران از حاکمیت ملی و رای مردم افغان و نمایندگان آنها حمایت می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای بیگانه در هر یک از کشورهای منطقه، مشکل‌آفرین است افزود: حضور نظامی آمریکا در افغانستان هیچ سودی برای امنیت این کشور ندارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران همواره در روزهای سخت در کنار مردم افغانستان بوده است، حملات تروریستی در افغانستان را تأسف‌بار و غم‌انگیز خواند و این حملات را محکوم کرد.

«عبدالغفور لیوال» سفیر جدید افغانستان در تهران نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ایران از دولت و ملت افغانستان، گفت: ملت و دولت افغانستان همواره قدردان میزبانی خوب ملت بزرگ ایران از مهاجرین افغانستانی هستند.

لیوال همچنین با تأکید بر اینکه افغانستان برای توسعه همکاری با ایران اهمیت ویژه‌ای قائل است، تصریح کرد: افغانستان به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد، از خاک این کشور علیه ایران استفاده شود.

 

کلیدواژه