دیدار صمیمی مسوولان سرکنسولگری افغانستان در مشهد با مسوولان و کارمندان رادیو دری
(last modified 1398-05-27T11:33:19+00:00 )
اسد 27, 1398 16:03 Asia/Kabul
  • دیدار صمیمی مسوولان سرکنسولگری افغانستان در مشهد با مسوولان و کارمندان رادیو دری

مسوولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد دیدار و گفت و گوی صمیمی با مسوولان و کارمندان رادیو دری در محل دفتر این رادیو داشتند.

جنرال کنسول و معاون فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد در دیدار صمیمی با کارمندان و مسوولان رادیو دری برونمرزی صدای جمهوری اسلامی ایران نسبت به همکاری های بیشتر رادیو دری و سرکنسولگری افغانستان در مشهد ابراز علاقمندی کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این همکاری ها برای انعکاس اخبار مربوط به حوزه افغانستان، مطالبات مردم و فعالیت های فرهنگی-اجتماعی در حوزه مهاجرین افغان مقیم ایران خواهد بود.

مسوولان سرکنسولگری افغانستان در مشهد با حضور در دفتر رادیو دری و استودیوهای پخش و ضبط رادیو دری عنوان کردند که روابط نزدیک سرکنسولگری با کارمندان رادیو دری با نگاه به انعکاس اخبار دقیق در حوزه افغانستان و مهاجرین افغان مقیم ایران در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می تواند در این عرصه ها راهگشا باشد.

عبدالجابر انصار جنرال کنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد با بیان اینکه از دوران کودکی با رادیو دری و برنامه های آن آشنا بوده از حضور در محل رادیو دری و دیدار با کارمندان آن از نزدیک ابراز خرسندی کرد و گفت: وظیفه خبرنگار تهیه و انتشار اخبار موثق، مستند و دور از هرگونه جانبداری و تعلقات فکری و سیاسی است و خبرنگاران و کارکنان رادیو دری به خوبی از عهده این رسالت برآمده اند.

آقای انصار عنوان کرد که از ظرفیت های کارمندان رادیو دری در عرصه های مختلف به خوبی استفاده شده و این رادیو با مدیریت و کارکنان دانا و توانا رسالت خبری و فرهنگی-اجتماعی خود را به خوبی انجام می دهد.

وی افزود: سطح همکاری های سرکنسولگری افغانستان در مشهد با رادیو دری و دیگر رسانه ها از این پس بیشتر شده و در این زمینه برنامه هایی نیز برای ارتباط بیشتر با رسانه ها و خبرنگاران تدوین خواهد شد.

آقای انصار ضمن اینکه از کارکنان رادیو دری خواست پیام مسوولان کنسولگری را به مردم برسانند و در صورتی که مردم هم نظرات و شکایاتی دارند به آنان منعکس کنند برای پاسخگویی به مشکلات و شکایات مردم در قالب برنامه های رادیویی از طریق رادیو دری اعلام آمادگی کرد.

حسین رحیمی معاون فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد هم در این دیدار صمیمی با کارمندان و مسوولان رادیو دری، آنان را افرادی توانمند، فرهنگی، متخصص و متعهد به کار و وطن دوست خواند که نسبت به دوستی دو دولت و دو ملت ایران و افغانستان هم اهتمام دارند و از حضور در چنین جمعی ابراز خرسندی کرد.

آقای رحیمی گفت: رادیو دری مجموعه ای از این طیف کارکنان است که همه روزه برنامه های خوب و مناسبی را در عرصه های مختلف با زبان مردم افغانستان از یک جغرافیای دیگر به گوش آنان می رساند.

معاون فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خانه دوم افغانستانی ها است و در افغانستان هم یک ایرانی احساس غربت نمی کند.

وی افزود: در نظر داریم براساس یک برنامه تدوین شده نشست های منظمی با رسانه ها و خبرنگاران داشته باشیم تا یافته ها و پژوهش ها در عرصه های مختلف را هم مورد بررسی و استفاده قرار دهیم.

محمد رضا خیرآبادی مدیر رادیو دری هم در این دیدار ضمن اشاره به مشترکات فراوان دو ملت ایران و افغانستان برای همکاری های بیشتر با سرکنسولگری افغانستان در مشهد و انعکاس اخبار مربوط به این اداره در بخش های مختلف اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید کرد: اهداف مشترک ملت و دولت افغانستان و ایران ارتقاء و پیشرفت جمهوری اسلامی افغانستان در بخش های مختلف است و این رادیو آمادگی دارد سهم خود را در این زمینه با تهیه و انتشار اخبار دقیق و برنامه های درخور ایفا نماید.        

کلیدواژه