اسد 28, 1398 08:07 Asia/Kabul
  • ظریف: طرح فنلاند در خصوص خلیج فارس مشابه طرح ایران است

وزیر امور خارجه ایران گفت، فنلاند از گذشته طرحی برای گفت وگو درخصوص خلیج فارس داشته که تقریبا مشابه طرحی است که از سوی ایران مطرح شده است.

به گزارش ایرنا ، محمدجواد ظریف در بدو ورود به هلسینکی پایتخت فنلاند درجمع خبرنگاران  افزود، چند سال پیش به هلسینکی آمدم و طرح مجمع گفت وگوهای منطقه ای در خلیج فارس را مطرح کردیم، فنلاندی ها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به  گفت وگو درخصوص مسائل منطقه‌ای با مقام های کشورهای فنلاند، سوئد و نروژ افزود، این سه کشور در حوزه موضوعات منطقه ای ایران فعال هستند، سوئد مسئولیت اولین اجلاس یمن را بر عهده داشت و همچنین نروژ به دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است.

ظریف  گفت وگو با مقامات فنلاند ، سوئد و نروژدر باره مسائل منطقه ای را ضروری دانست و خاطرنشان کرد، امروز شرایط منطقه ای ایران ویژه است و باید در این زمینه مشورت های گسترده ای انجام شود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین ارتباط با اتحادیه اروپا را مهم خواند و تصریح کرد: اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام )دارد که باید آنها را اجرا کند، لذا گفت وگو در این باره لازم است.

وزیر امور خارجه ایران شامگاه یک شنبه در صدر هیاتی سیاسی به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات فنلاند ، وارد هلسینکی پایتخت این کشور شد.

ظریف پس از فنلاند به سوئد و نروژ سفر خواهد کرد .

کلیدواژه