اسد 30, 1398 14:30 Asia/Kabul
  • دستاوردهای صنعت دفاعی ایران؛ قدرت برتر و بلامنازع منطقه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز صنعت دفاعی در ایران، دستاوردهای صنعت دفاعی کشور را قدرت برتر و بلامنازع منطقه غرب آسیا عنوان کرد.

فردا (پنج شنبه) 22 اوت (31 اسد) روز صنعت دفاعی در ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در این بیانیه‌ کرد: دستاوردها و توانمندی‌های حوزه صنعت دفاعی ایران در عرصه‌های زمینی، دریایی و هوافضا که متناسب با استانداردهای نوین جهانی و متناسب با پاسخگویی موفق به تهدیدات فراروی کشور حاصل شده، ایران را به قدرت برتر و بلامنازع منطقه و در تراز رقابت با قدرت‌های فرامنطقه‌ای قرار داده است.

این بیانیه می افزاید: ‌تمرکز نظام سلطه و استکبار بر محدودسازی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاعی ایران، بیانگر موفقیت و تأثیر راهبردی این عرصه در ناکام‌سازی راهبردها و سناریوهای ضد ایرانی جبهه دشمن است.

در همین زمینه، ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای به مناسبت روز صنعت دفاعی در ایران تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران که همواره در تحریم‌های ظالمانه و مستمر دشمنان نظام قرار داشته اند، با اتکا به سرمایه انسانی و توانمندی‌های خود، در طول این 40 سال، توانسته‌اند با طراحی و ساخت تجهیزات نظامی نه تنها بازدارندگی لازم را در برابر تهدیدات ایجاد کنند بلکه به نقطه‌ای مطلوب و اثرگذار در معادلات نظامی و سیاسی در منطقه برسند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نیز در بیانیه ای با گرامیداشت روز صنعت دفاعی در ایران خاطرنشان کرد: الگوی قدرت سازی دفاعی بومی ایران در جبهه مقاومت اسلامی، از عوامل شکست جنگ های نیابتی و تروریستی و ائتلاف های شیطانی در منطقه است.

 

کلیدواژه