سنبله 10, 1398 18:06 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه ایران به بنگلادش و اندونزی می رود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه سفرهای آسیایی خود روز سه شنبه عازم بنگلادش و اندونزی می شود.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بعد از سفر به برخی کشورهای اروپایی و کشورهای چین، ژاپن و مالزی در صدر هیاتی سیاسی به بنگلادش و اندونزی سفر می کند.

موسوی تصریح کرد: ظریف در سفر به بنگلادش علاوه بر دیدار با وزیر امور خارجه بنگلادش و برخی از مقامات این کشور، در اجلاس منطقه ای که از کشورهای حاشیه اقیانوس هند در آن حاضر هستند، شرکت و در این مجمع سخنرانی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره برنامه ظریف در سفر به اندونزی نیز اظهار کرد: وزیر امور خارجه ایران در جاکارتا ملاقات ها و مذاکراتی با مقامات عالی رتبه اندونزی درباره روابط دو جانبه و تحولات جهان اسلام خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه سفر ظریف به بنگلادش و اندونزی در ادامه دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه ایران انجام می شود، تاکید کرد: نگاه متوازن جمهوری اسلامی به مناطق مختلف جهان ایجاب می کند، دیپلماسی فعال و متوازن ایران با همه کشورهای دوست پیگیری شود.

کلیدواژه