سنبله 13, 1398 16:55 Asia/Kabul
  •  تشریح دستاوردهای هوشمندسازی تهران در اجلاس وین

شهردار تهران در اجلاس «پلی برای شهرها، پیوند میان شهرها از طریق انقلاب صنعتی جدید» که در وین در حال برگزاری است، دستاوردهای هوشمندسازی تهران، پایتخت ایران را تشریح کرد.

«پیروز حناچی» شهردار تهران روز چهارشنبه طی سخنانی در دومین روز از این اجلاس در وین، پایتخت اتریش، در میزگرد تخصصی شهرداران اظهار کرد:‌ برنامه تهران هوشمند، به عنوان یکی از نمونه‌های موفق تحول دیجیتالی در منطقه غرب آسیا، بیش از هر چیز، به دنبال به خدمت گرفتن فناوری‌های نوین در جهت کسب نتایج قابل توجه در حوزه‌هایی مانند افزایش ایمنی عمومی، پایداری محیط زیست، سهولت در جابه‌جایی و افزایش کیفیت زندگی و سلامت شهروندان بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه بستر دیجیتال و یکپارچه خدمات شهروندی با نام «تهران من» (My Tehran) ایجاد شده است، افزود: برای هر شهروند در تهران، خدمات متعددی در این بستر به‌صورت دیجیتال ارائه می‌شود که با استقبال بسیار خوب شهروندان تهرانی همراه بود.

حناچی گفت: رتبه دامنه اینترنتی شهرداری تهران (tehran.ir) از نظر حجم مراجعه در بین کل دامنه های اینترنتی دنیا دارای رتبه 1895 است که از این لحاظ بالاتر از بسیاری شهرهای دنیا مانند لندن، توکیو، بارسلونا، برلین، نیویورک، آمستردام و ملبورن قرار دارد.

شهردار تهران، ترافیک و آلودگی هوا را دو معضل جدی در کلان شهرها عنوان کرد که شهر تهران نیز از این موضوع استثنا نیست.

چهارمین «اجلاس بین‌المللی رهبران شهرها» روز گذشته (سه شنبه) با حضور هیاتی از شهرداری تهران در وین گشایش یافت.

 

کلیدواژه