وزارت دادگستری ایران: اقدام کانادا علیه ایران مغایر با اصول حقوق بین‌الملل است
(last modified 1398-06-26T03:41:18+00:00 )
سنبله 26, 1398 08:11 Asia/Kabul
  • وزارت دادگستری ایران: اقدام کانادا علیه ایران مغایر با اصول حقوق بین‌الملل است

وزارت دادگستری ایران اعلام کرد: اقدام اخیر دولت کانادا به بهانه حمایت از قربانیان ادعایی تروریسم در سراسر جهان و فروش بخشی از اموال مصادره‌ شده ایران، از هر نظر مغایر با اصول حقوق بین الملل است.

به گزارش ایرنا، وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام غیرقانونی دولت کانادا در مصادره اموال ایران، استرداد فوری اموال ایران و عذرخواهی رسمی دولت کانادا را خواستار شد.

در بیانیه وزارت دادگستری ایران آمده: کانادا که همواره کوشش کرده در مجامع بین المللی، جمهوری اسلامی ایران را به بهانه نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهد در شرایطی اقدام به فروش اموال ایران کرده که خود دستی خون آلود در نقض حقوق بومیان این سرزمین دارد و باید پاسخگوی جنایات خود باشد.

وزارت دادگستری ایران در این بیانیه تاکید کرد: رفتارهای متناقض در مورد حقوق بشر توسط نهادهای بین المللی و کشورهای غربی همچون کانادا بیانگر این است که مفهومی به نام حقوق بشر و مبارزه با تروریسم چیزی جز ابزاری جدید برای پیشبرد سیاست‌های کشورهای سلطه‌گر نیست.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران نیز روز (دوشنبه) اعلام کرد: اگر کانادا از قصد خود برای مصادره غیرقانونی اموال جمهوری اسلامی ایران دست برندارد، تهران مقابله به مثل خواهد کرد.

دولت کانادا اخیراً به بهانه حمایت از قربانیان ادعایی تروریسم در سراسر جهان، بخشی از اموال مصادره‌ شده ایران در آن کشور را فروخت.

بر اساس اعلام منابع کانادایی، اموال فروخته شده بیش از 28 میلیون دلار ارزش داشتند.

 

کلیدواژه