ظریف: راه جبران؛ غنیمت شمردن فرصت برای پایان دادن به فاجعه یمن است
(last modified 1398-06-28T11:23:58+00:00 )
سنبله 28, 1398 15:53 Asia/Kabul
  • ظریف: راه جبران؛ غنیمت شمردن فرصت برای پایان دادن به فاجعه یمن است

وزیر امور خارجه ایران خطاب به آمریکا و همپیمانان جنگ‌طلب آن تاکید کرد: راه جبران؛ غنیمت شمردن فرصت برای پایان دادن به فاجعه یمن است نه اینکه آن را گسترش دهید.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار ویدئویی از اعترافات اخیر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که پیشتر گفته بود به‌عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دروغ می‌گوید و تقلب می‌کند، نوشت: ترک عادت (دروغگویی) موجب مرض است.

ظریف افزود: «دروغ و فریب» و ناله و زاری برای جلب مشتریان خارجی که به جان و مال دیگران هیچ اعتنایی ندارند، طی چند روز گذشته به اوج خود رسیده است.

ظریف در توئیت دیگری نوشت: باقی مانده‌های تیم بی و متحدان جاه‌طلب‌شان سعی دارند، «دونالد ترامپ» را برای ورود به جنگ فریب دهند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه به نفع‌شان است که دعا کنند به آنچه که در پی آن هستند (جنگ)، نرسند، تصریح کرد: آنها هنوز درحال پرداخت هزینه جنگ بسیار کوچکتر در یمن هستند که چهار سال پیش از سر تکبر از پایان دادنش خودداری کردند.

پمپئو که به عربستان سفر کرده است در جمع خبرنگاران، ضمن متهم کردن ایران به نقش داشتن در حملات به تاسیسات نفتی آرامکو، مدعی شد: این حمله علیه عربستان سعودی و خاک آنها انجام شده و اقدام به جنگ مستقیم علیه آنها به حساب می آید.

کلیدواژه