میزان 04, 1398 11:17 Asia/Kabul
  • روحانی در دیدار نخبگان آمریکایی: فشارهای آمریکا باعث انسجام بیشتر در داخل ایران شده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب (به وقت محلی) در دیدار با نخبگان و صاحبنظران سیاست خارجی آمریکا در نیویورک با بیان اینکه تحریم‌های غیرانسانی آمریکا به اهداف خود نخواهد رسید، تصریح کرد؛ فشارهای آمریکا باعث انسجام بیشتر در داخل ایران شده است.

"حسن روحانی" در این دیدار تاکید کرد، سیاست فشار درخصوص ایران جواب نمی‌دهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران "برجام" را بهترین توافق ممکن برشمرد و گفت: گزارشات متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود، علی‌رغم خروج آمریکا از برجام نشان می‌دهد ایران به دنبال انحراف از قوانین هسته‌ای نیست.

روحانی همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان کنونی در منطقه اظهار داشت، مردم یمن تحت بمباران شدیدی قرار دارند که توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی فراهم می‌شود.

روحانی به اتهام زنی آمریکا و متحدانش به ایران درخصوص حمله یمنی ها به تاسیسات شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو" نیز اشاره کرد و گفت: کشورهایی که در حادثه اخیر آرامکو قضاوت کردند و به ایران اتهام زدند، در جنگ یمن بی طرف نیستند و حق قضاوت ندارند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه هفته گذشته (14 سپتامبر) در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو)  را هدف قرار داد.

کلیدواژه