لاریجانی: آمریکایی‌ها موجب به هم ریختگی در روابط بین المللی شده اند
(last modified 1398-07-21T06:11:40+00:00 )
میزان 21, 1398 10:41 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: آمریکایی‌ها موجب به هم ریختگی در روابط بین المللی شده اند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها موجب به هم ریختگی در روابط بین المللی شده اند، بر گفت وگو با مقامات کشورهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ​«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز(یکشنبه) پیش از سفر به بلگراد برای شرکت در اتحادیه بین المجالس جهانی افزود: این نشست فرصتی است که با روسای پارلمان‌ها در زمینه‌های گوناگون از جمله مشکلات منطقه‌ای و بین المللی و همکاری دو جانبه تبادل نظر شود.

لاریجانی همچنین با اشاره به روابط ایران و صربستان اظهار کرد: گسترش همکاری با صربستان که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد، همیشه مدّ نظر تهران بوده است.

​«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای شرکت در صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی، امروز(یکشنبه) عازم بلگراد پایتخت صربستان شد.

لاریجانی قرار است در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی سخنرانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی و مسائل مرتبط با موضوع اجلاس را مطرح کند.

دیدار‌ با روسای پارلمان‌های برخی کشور‌های عضو اتحادیه بین المجالس جهانی از دیگر برنامه های لاریجانی در سفر به بلگراد است.

اتحادیه بین‌المجالس جهانی Inter-parliamentary Union (IPU) در سال 1889 تأسیس شد.

مجالس ملی 178 کشور عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی هستند و 12 مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته آن به شمار می‌آیند.

 

کلیدواژه