وزیر بهداشت ایران: تحریم دارو و تجهیزات پزشکی جنایت ضد بشریت است
(last modified 1398-07-23T09:58:21+00:00 )
میزان 23, 1398 14:28 Asia/Kabul
  • وزیر بهداشت ایران: تحریم دارو و تجهیزات پزشکی جنایت ضد بشریت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممانعت از دسترسی مردم ایران به دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی تهدیدی برای سلامت ایرانیان و جنایت ضد بشریت است.

به گزارش خبرگزاری "ایران پرس"، «سعید نمکی» وزیر بهداشت ایران روز سه شنبه در شصت و ششمین اجلاس وزیران بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ارائه خدمات بهداشتی به همه شهروندانش است و سازمان بهداشت جهانی باید مانع آسیب، تهدید و بی عدالتی سلامت هر انسانی توسط جنگ افروزان و فرقه گرایان شود.
نمکی همچنین با بیان اینکه ایران آماده انتقال تجارب موفق خود در حوزه بهداشت و درمان به دیگر کشورها است، افزود: بی تردید تنها راه کنترل بیماری های واگیر و کاهش آسیب به سلامت مردم، انتقال تجارب و هماهنگی کشورهای منطقه و حمایت سازمان بهداشت جهانی است.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ایران افزود: جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود و قطعنامه‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل برای پوشش همگانی سلامت پایبند است.
نمکی همچنین با اشاره به چالش‌های کنونی منطقه مدیترانه شرقی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی باید در راستای کاهش 30 درصدی مصرف دخانیات تا سال 2025 و مبارزه با تجارت غیرقانونی محصولات دخانی همکاری کند.
شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی روز سه شنبه با حضور رئیس جمهوری ایران در تهران آغاز شد.
در این اجلاس که با حضور 22 وزیر بهداشت منطقه و دبیرکل سازمان بهداشت جهانی برگزار می‌شود، در خصوص مهمترین مسائل مربوط به سلامت، از جمله سبک زندگی و تاثیر آن در سلامت شهروندان ممالک مختلف، سلامت نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان، دارو و تامین هزینه‌های آن، بیماری‌های غیر واگیر و مباحث مربوط به بیماری‌های واگیر، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کلیدواژه