آمادگی ایران برای انتقال تجربیات به اسلواکی در زمینه مبارزه با مواد مخدر
(last modified 1398-07-24T12:22:21+00:00 )
میزان 24, 1398 16:52 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای انتقال تجربیات به اسلواکی در زمینه مبارزه با مواد مخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، آمادگی جمهوری اسلامی را برای انتقال تجربیات و آموزش به اسلواکی در زمینه مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «اسکندر مومنی» در دیدار «میلان لوچونسکی» Milan Lucansky  رئیس پلیس اسلواکی در وین گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در مسیر اصلی ترانزیت مواد مخدر از منشاء افغانستان که تولیدکننده حدود 90 درصد از مواد افیونی در جهان به مقصد کشورهای اروپایی است، با تهدیدات بسیاری همچون شرارت، قاچاق مواد مخدر و تروریسم مواجه است.

مومنی با اشاره به برخی دستاوردهای ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر افزود: فقط طی 10 روز گذشته، هشت تُن مواد مخدر در مرزهای غربی ایران کشف شد که مقصد آن‌ها کشورهای اروپایی و غربی بود.

«میلان لوچونسکی» رئیس پلیس اسلواکی نیز در این دیدار با تمجید از فعالیت‌های ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر، آمادگی براتیسلاوا را برای همکاری با تهران در حوزه‌های پرورش و تولید سگ‌های موادیاب و عملیات‌های مشترک برای کشف مواد مخدر و انتقال تجربیات اعلام کرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران روز یکشنبه در صدر هیأتی بلندپایه برای امضای سند یادداشت‎ تفاهم با سازمان ملل متحد وارد وین شد.

سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون حدود 4 هزار شهید و هزاران زخمی در  مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده است.

کلیدواژه