میزان 29, 1398 14:23 Asia/Kabul
  • موسوی: ایران آماده برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از آمادگی تهران برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی خبر داد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی، درباره آخرین تحولات مربوط به اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی گفت: گام چهارم طراحی شده و ایران آماده اجرای آن است.
موسوی در این حال ابراز امیدواری کرد: کشورهای باقی‌مانده در برجام به تعهدات خود عمل کنند تا کار به اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران نکشد.


سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره طرح 18 میلیارد دلاری فرانسه و ژاپن برای حفظ برجام نیز گفت: این همان طرحی بود که فرانسوی‌ها به دنبال آن بودند و تا جایی نیز پیش بردند، اما از آنجا که باید از کشوری دیگری اجازه می‌گرفتند، تاکنون بی نتیجه مانده است.


موسوی همچنین با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در لبنان گفت: ایران در مسائل داخلی کشورها دخالت نمی کند و امیدوار است، با همراهی همه گروه‌ها و احزاب، آرامش به لبنان بازگردد.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره تلاش ترکیه برای ایجاد پایگاه نظامی در خاک سوریه نیز گفت: ترک‌ها می‌توانند در مرز خودشان پایگاه داشته باشند اما ایجاد پایگاه در خاک سوریه غیرقابل قبول است و تعرض به کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد محسوب می شود.


موسوی درباره آخرین تحولات انتخابات افغانستان افزود: ایران از افغانستان یکپارچه و دولت مستقر و قانونی این کشور حمایت می‌کند و معتقد است همه گروه‌های افغانستانی باید در دولت شریک باشند و راه این مسئله، گفت‌وگو بدون دخالت طرف خارجی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ‏به دستگیری «روح الله زم» Ruhollah Zam از سرشاخه‌های رسانه ای دشمن و سرشبکه سایت معاند "آمدنیوز" نیز اشاره کرد و گفت: زم با سازمان‌های جاسوسی و خرابکار ارتباط داشته و صراحتاً هم به آن اذعان کرده است.


موسوی همچنین از سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو،پایتخت جمهوری آذربایجان برای شرکت در اجلاس کشورهای غیرمتعهدها خبر داد و افزود:این اجلاس روزهای جمعه و شنبه در پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

کلیدواژه