سید حسن نصرالله : حزب‌الله تلاش می‌کند مسئولیت‌پذیر باشد / آمریکا مانع حل مشکلات لبنان می‌شود
(last modified 1398-08-11T05:23:32+00:00 )
عقرب 11, 1398 09:53 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله : حزب‌الله تلاش می‌کند مسئولیت‌پذیر باشد / آمریکا مانع حل مشکلات لبنان می‌شود

دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز جمعه در سخنانی به مناسبت مراسم یادبود علامه سید مرتضی العاملی، به شخصیت وی و اوضاع داخلی لبنان به خصوص تحولات پس از استعفای سعد الحریری از سمت نخست وزیری این کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس ، سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات داخلی لبنان، گفت در دو هفته گذشته از نقشه‌ ها و توطئه‌ های دشمنان برای جنجال‌ ها و جنگ داخلی دور شدیم و بر اساس اطلاعاتی که داریم می‌ دانیم چه کسانی پول می‌ دادند و کسانی که به سمت نا امنی سوق می‌ دادند، چه کسانی هستند.

دبیرکل حزب‌ الله لبنان دشنام‌ ها در جریان اعتراضات را هدفمند و بی سابقه دانست و افزود برخی برای دشنام های زشت پول دادند و از آن‌ جایی که بسیاری از مردم لبنان اسلحه گرم یا سرد دارند، برخی تلاش کردند تا میان مردم درگیری راه بیاندازند.

سید حسن نصرالله با تأکید بر آگاهی و بصیرت مردم و التزام به قانون، تصریح کرد برخی مسئولان لبنانی برای تحریک مردم تلاش کردند.

وی با بیان اینکه نباید خواسته‌ های مردمی وارد گروکشی‌ ها و بهره‌ برداری‌ های سیاسی شود، از رهبران سیاسی خواست مانع از کشیده شدن اعتراض ها به محل ناصواب خود از جمله مسائل نژادی و مذهبی شوند.

دبیرکل حزب‌ الله تأکید کرد: تا کنون هیچ دولتی به نام دولت حزب‌الله در لبنان تشکیل نشده و آنهایی که از چنین عباراتی استفاده می‌ کنند می‌ خواهند تمامی ناکامی‌ ها را به نام حزب‌ الله بزنند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد ما هنوز برگ برنده‌ های خود را رو نکرده‌ ایم و نباید در مواضعی که تا کنون گرفته‌ ایم دچار اشتباه شوید. تمامی مواضع ما به علت نگرانی برای لبنان است.

وی با اشاره به استعفای سعد الحریری، گفت حزب‌ الله از ابتدا گفته بود که این استعفا را تأیید نمی‌ کند. پیشنهاد حزب‌ الله این بود که دولت با نمایندگان مردم جلسه بگذارد و قوانینی برای مبارزه با فساد و آزادی بازداشت شدگان تصویب شود و مردم برآورده شدن مطالبات خود را حس کنند.

سید نصرالله همچنین تغییرات در کابینه را غیر مفید دانست و افزود این گزینه می‌ تواند لبنان را به سمت خلأ سیاسی و آشفتگی سیاسی ببرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد اقتصاد لبنان را هدف قرار دهد، تأکید کرد این مسأله یک اتهام سیاسی نیست بلکه مدارک آن موجود است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به انهدام پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان اشاره کرد و گفت حزب‌الله به هیچ وجه نگران اوضاع نیست و انهدام پهپاد رژیم صهیونیستی نشان داد که مقاومت نترسیده است.

کلیدواژه