ارتش لبنان در مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری مستقر شد
(last modified 1398-08-22T11:51:54+00:00 )
عقرب 22, 1398 16:21 Asia/Kabul
  •  ارتش لبنان در مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری مستقر شد

شمار زیادی از نیروهای ارتش لبنان در مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری این کشور مستقر شدند.

به گزارش ایرنا، ارتش لبنان امروز چهارشنبه راههای منتهی به کاخ ریاست جمهوری "بعبدا" را مسدود و تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرد؛ معترضان لبنانی پیاده به سمت این محل در حرکت هستند.

بامداد امروز منابع لبنانی اعلام کردند، در اثر تیراندازی یک سرباز ارتش به سمت تجمع معترضان در "خلده" در جنوب بیروت یک نفر به نام "علاء ابوفخر" مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحت درگذشت.

ارتش لبنان در هفته دوم اعتراضات مردمی در بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با تظاهرات مسالمت آمیز از مردم خواست از مسدود کردن راهها خودداری کرده و در بازگشایی آن با نیروهای امنیتی و ارتش همکاری کنند.

از سوی دیگر، "کریستف فارنو" مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت خارجه فرانسه، فرستاده ویژه "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه پیش از ظهر امروز با "میشل عون" رئیس جمهور لبنان در بیروت دیدار کرد. 

این درحالی است که شماری از شهروندان لبنانی روز سه شنبه با حضور مقابل سفارت فرانسه در بیروت به سفر فارنو و سیاست های مداخله جویانه پاریس در لبنان اعتراض کردند.

تظاهرات در لبنان از 25 میزان در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی آغاز شده است و همچنان در برخی نقاط بیروت و سایر شهرهای لبنان ادامه دارد.  شدت این تظاهرات به میزان قابل توجهی کاسته شده است و معترضان بیشتر بر تحصن مقابل موسسات اداری و دولتی از جمله شرکت های آب و برق، بانک ها و نیز شرکت های تلفن همراه متمرکز شده اند.

 

کلیدواژه