شیخ نعیم قاسم: آمریکا به دنبال تشکیل دولتی دست نشانده در لبنان است
(last modified 1398-09-02T05:18:06+00:00 )
قوس 02, 1398 09:48 Asia/Kabul
  • شیخ نعیم قاسم: آمریکا به دنبال تشکیل دولتی دست نشانده در لبنان است

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان، آمریکا را مانع اصلی تشکیل نشدن دولت در لبنان دانست و گفت: آمریکا به صورت پنهانی به دنبال تشکیل دولتی دست نشانده در لبنان است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ شیخ "نعیم قاسم"، جمعه شب با اشاره به اظهارات "جفری فلتمن"، سفیر پیشین آمریکا در بیروت تصریح کرد، آمریکا، حاکمیت دولتی را در لبنان می خواهد که اجازه دهد واشنگتن بیشترین نفوذ را در امور داخلی این کشور داشته باشد.

جفری فلتمن اخیرا در کنگره آمریکا گفته بود، واشنگتن به دنبال دولتی در لبنان است که به بهترین شکل ممکن با منافع آمریکا متناسب باشد.

معاون دبیر کل حزب‌الله باتاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به فکر مصادره آرای ملت لبنان هستند، اظهار داشت، علت تأخیر در برون‌رفت از بحران لبنان، ادامه سیاست های توسعه طلبانه آمریکا است.

تظاهرات مردمی در لبنان از 17 اکتبر در اعتراض به بحران اقتصادی و فساد گسترده حاکم بر این کشور به خصوص در حوزه مسائل مالی آغاز شد که به استعفای "سعد الحریری" از نخست وزیری منجر شد.

در آخرین تحولات لبنان، "میشل عون" رئیس جمهوری این کشور روز سه‌شنبه در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل تاکید کرد، کابینه جدید، شامل نمایندگانی از معترضان و نیز وزیرانی تکنوکرات و متخصص خواهد بود.

کلیدواژه