قوس 04, 1398 18:04 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر امورخارجه پاکستان بر گسترش روابط دوجانبه با ایران

وزیر امورخارجه پاکستان، گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، «شاه محمود قریشی» روز دوشنبه در دیدار «مهدی هنردوست» سفیرجمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد بر ضرورت تداوم رایزنی ها بین دو کشور برای توسعه بیش از پیش همکاری های دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: تحولات در منطقه ایجاب می کند که دو کشور همسایه ایران و پاکستان با درک تمامی تحولات منطقه ای و بین المللی، با نگاهی راهبردی در جهت بسط همکاری های منطقه ای تلاش کنند.

شاه محمود قریشی  خاطر نشان کرد، ایران کشور همسایه دوست و برادر ماست، مرزهای طولانی میان دو کشور در طول تاریخ مرز صلح و دوستی بوده و اسلام آباد از مواضع مثبت و حمایت های رهبر عالی ایران از صلح و ثبات در جنوب آسیا و دفاع از حقوق مردم در شبه قاره تشکر می کند.

«مهدی هنردوست» که در آستانه پایان ماموریت دیپلماتیک خود به عنوان سفیر ایران در پاکستان با «شاه محمود قریشی» دیدار کرد بر اهمیت گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور تاکید کرد.

«عارف علوی» رییس  جمهوری پاکستان نیز هفته گذشته در دیدار خداحافظی «مهدی هنردوست» گفت: توسعه روابط با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست خارجه دولت اسلام‌آباد قرار دارد.

کلیدواژه