الحشدالشعبی حمله تروریستهای داعش را در شرق عراق درهم شکست
(last modified 1398-09-14T07:10:36+00:00 )
قوس 14, 1398 11:40 Asia/Kabul
  • الحشدالشعبی حمله تروریستهای داعش را در شرق عراق درهم شکست

نیروهای الحشد الشعبی عراق در درگیری با عناصر داعش در استان «دیاله» در شرق این کشور، حملات آنها را دفع و شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عناصر تروریستی داعش چهارشنبه شب به شهرستان «خانقین» استان «دیاله» حمله و با نیروهای پیشمرگه کُرد درگیر شدند که با کمک و اقدام به موقع نیروهای الحشدالشعبی  حملات این عناصر تروریستی با شکست مواجه شد.

«بلاسم الخفاجی» مسئول لشکر نُهم  الحشدالشعبی با تایید این خبر گفت: عناصر داعش قصد دارند با بهره‌برداری از وضعیت امنیتی عراق به نیروهای نظامی حمله کنند.

نیروهای لشکر ۴۴ الحشد الشعبی روز سه شنبه  نیز حمله داعش به منطقه «الحضر» در جنوب شهر «موصل» را دفع کردند.

سازمان الحشد الشعبی عراق روز دوشنبه هشدار داد، عناصر گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر با سوء استفاده از اوضاع امنیتی و سیاسی عراق، حملاتی در برخی استان‌ها انجام دادند و با توجه به شرایط کنونی کشور، احتمال بازگشت آن‌ها به عراق وجود دارد.

شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز اعلام کرد، هسته‌های پنهان داعش همچنان دربرخی نقاط عراق حضور داشته و در تشدید آشوب اغتشاشگران در تظاهراتهای اخیر نقش دارند.

هفته گذشته هم فرمانده پلیس بصره از دستگیری عوامل وابسته به داعش خبر داد که این تروریستها به خرابکاری و آتش‌ زدن ساختمان‌های دولتی اقدام می کردند. 

عراق در دسامبر 2017 از پیروزی کامل بر گروهک تروریستی داعش خبر داد اما نیروهای عراق همچنان در برخی مناطق، درگیری‌های پراکنده‌ای با باقی مانده این گروهک تروریستی دارند.

کلیدواژه