دلو 06, 1398 09:11 Asia/Kabul
  • نتانیاهو: «معامله قرن»، فرصتی که دیگر اتفاق نخواهد افتاد
    نتانیاهو: «معامله قرن»، فرصتی که دیگر اتفاق نخواهد افتاد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه درباره طرح صلح "دونالد ترامپ" موسوم به «معامله قرن» گفت: این طرح برای اسرائیل فرصتی است که دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش ایرنا، "بنیامین نتانیاهو" در جمع خبرنگاران، سفرش به آمریکا را مأموریتی مهم‌ و فرصتی تکرار نشدنی برای آینده اسرائیل برشمرد و افزود: چنین فرصتی تنها یک بار در تاریخ اتفاق می افتد.

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد، قصد دارد پیش از دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن از طرح "معامله قرن" رونمایی کند.

"دونالد ترامپ" قرار است روز سه شنبه در کاخ سفید با "بنیامین نتانیاهو" و "بنی گانتس" رئیس حزب "آبی‌ و سفید" رژیم صهیونیستی دیدار کند.

بر اساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

در چارچوب طرح "معامله قرن"، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا ششم دسامبر2017 شهر اشغالی‌ قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد و از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر داد. دولت آمریکا  دوشنبه 24 ثور 1397 این تصمیم را عملی کرد.

قدس از سال 1967 در اشغال رژیم صهیونیستی است.

 

کلیدواژه