نصرالله: مقابله با آمریکا باید فراگیر و شامل همه حوزه‌ها باشد
(last modified 1398-11-28T04:59:05+00:00 )
دلو 28, 1398 09:29 Asia/Kabul

دبیر کل حزب‌الله لبنان، رژیم آمریکا را مسئول همه جنگ‌ها در منطقه غرب آسیا دانست و تاکید کرد: مردم باید در همه حوزه‌ها و اشکال مقاومت، به مقابله با آمریکا برخیزند.

«سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان روزیکشنبه در سخنانی به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: دولت آمریکا در چند هفته پیش با ترور شهیدان سلیمانی و المهندس و همچنین رونمایی از طرح معامله قرن دو جنایت بزرگ مرتکب شد.

نصرالله، مهم‌ترین سنگ‌ بنای اصلی برای مقابله با طرح معامله قرن را موضع یکپارچه فلسطینی‌ها دانست و افزود: آمریکا بهترین مصداق شیطان بزرگ، حامی تروریسم و استکبار جهان است و باید کالاهای آمریکایی تحریم شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آمریکا با طرح معامله قرن آغاز گر جنگ در فلسطین اشغالی است و این وظیفه مقاومت، ملت فلسطین و همه مسلمانان است که با همه ابزارها  در برابر این طرح مبارزه کنند.

نصرالله همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب ایران با وجود همه مشکلات و تحریم ها، با ایستادگی مردم پا بر جا مانده است و به پیشرفت خود ادامه می دهد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان به سالگرد قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه نیز اشاره کرد و گفت: حکام بحرین، این کشور را به پایگاهی برای سازش با رژیم صهیونیستی و توطئه علیه آرمان مردم فلسطین تبدیل کرده‌اند.

نصرالله تصریح کرد: ملت مظلوم بحرین برای دستیابی به حقوق خود و بازگشت این کشور به جایگاه ایده آل همچنان تلاش می‌کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به نقش شهیدان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در مبارزه با داعش در عراق اظهار کرد، مردم عراق باید دراولین گام، الحشد الشعبی را که ضامن بقای عراق و وحدتش است، حفظ کنند و در گام های بعدی اخراج  آمریکا از این کشور و تلاش برای ساخت عراق را مد نظر قرار دهند.

کلیدواژه