محکومیت حمله جنگنده های سعودی به صنعا از سوی سازمان ملل متحد
(last modified 1395-07-18T05:11:51+00:00 )
میزان 18, 1395 09:41 Asia/Kabul
  • حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به صنعا
    حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به صنعا

سازمان ملل با محکوم کردن حملات خونین دیروز ائتلاف متجاوزان به رهبری عربستان به مجلس ترحیم در صنعا پایتخت یمن، این حملات را شوک آور و تکان دهنده توصیف کرد.

«جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده انسانی سازمان ملل متحد در یمن با انتقاد شدید از حملات هوایی دیروز ائتلاف تحت فرمان رژیم سعودی به یک مجلس ترحیم در یمن، کشتار گسترده غیر نظامان از سوی نیروهای ائتلاف سعودی را جنایتکارانه و مغایر با قوانین بین المللی دانست.

به گزارش ایرنا، جنگنده های ائتلاف سعودی عصر شنبه در تازه ترین جنایت خود، مراسم ختم پدر وزیر داخله پیشین یمن در صنعا را بمباران کردند که بر اساس آمار اولیه در این مراسم ، دستکم 650 تن کشته و زخمی شدند.

همچنین امداد رسان ها در حین انتقال قربانیان به بیمارستان دو بار مورد هدف حمله جنگنده های سعودی قرار گرفتند.

گزارش ها حاکی است که برخی مسئولان سیاسی و نظامی یمن ازجمله «عبد القادر هلال» شهردار صنعا نیز در این حملات کشته شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر هماهنگ کننده امور انسانی در یمن، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن در بیانیه ای اعلام کرد: جامعه انسانی یمن با شوک مواجه شد و از هدف قرار گرفتن غیرنظامیانی که در مراسم عزاداری در تالار صنعا گرد آمده بودند خشمگین است.

اظهارات این مقام سازمان ملل در محکوم کردن این حمله رژیم سعودی در حالی است که مجامع بین المللی با وجود استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب های خوشه ای در حمله به مردم یمن، سکوت کرده اند و حتی بان کی مون سرمنشی سازمان ملل پس از مدت کوتاهی از درج نام ائتلاف عربستان در فهرست سیاه جهانی به دلیل کشتار کودکان یمنی، تحت فشارها و تهدیدهای مالی ریاض به سرعت از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

عربستان و چند کشور عربی با پشتیبانی آمریکا، از ماه حمل سال گذشته در سکوت حمایت آمیز اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، حمله هوایی همه جانبه ای را به فقیرترین کشور عربی آغاز کرده اند که افزون بر هزاران کشته و زخمی موجب آوارگی میلیون ها یمنی، شدند.

کلیدواژه