الحوثی : تعهدات آتش‌بس واقعی در یمن باید مورد تایید سازمان ملل باشد
(last modified Sun, 12 Apr 2020 04:06:44 GMT )
حمل 24, 1399 08:36 Asia/Kabul
  • الحوثی : تعهدات آتش‌بس واقعی در یمن باید مورد تایید سازمان ملل باشد
    الحوثی : تعهدات آتش‌بس واقعی در یمن باید مورد تایید سازمان ملل باشد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت،،تعهدات متجاوزان به یمن برای برقراری آتش بس باید مکتوب و مورد تایید سازمان ملل متحد باشد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود، یمن در پاسخ به درخواست «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن  برای پذیرش آتش بس ، بر اهتمام به برقراری صلح تاکید کرده است.
پس از گذشت سه روز از اعلام آتش‌ بس ادعایی در یمن، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن پیشنهاد صلح جدیدی را به انصارالله و دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» ارائه کرد.
«مارتین گریفیتس» اعلام کرد این پیشنهاد جدید شامل سه بند برقراری آتش‌ بس در سراسر یمن، اتخاذ مجموعه‌ ای از تصمیمات اقتصادی و انسانی برای کاهش درد و رنج یمنی‌ها و حمایت از یمن برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا و همچنین ازسرگیری فوری روند سیاسی است. 
پیشنهاد جدید «گریفیتس» در حالی است که سه روز پیش نیز ائتلاف متجاوز سعودی به بهانه مبارزه با شیوع ویروس کرونا، آتش‌بس دو هفته‌ای اعلام کرد، اما این آتش بس به طور مکرر از سوی این ائتلاف نقض می شود.
یمنی ها اعلام آتش بس از سوی ائتلاف سعودی را تاکتیک عربستان جهت خرید زمان برای بازسازی قوای خود می دانند.
عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.
جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه