خسارت 300 میلیارد دلاری کرونا بر اقتصاد کشورهای عربی
(last modified 1399-02-20T05:20:33+00:00 )
ثور 20, 1399 09:50 Asia/Kabul
  • خسارت 300 میلیارد دلاری کرونا بر اقتصاد کشورهای عربی

رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران عرب خسارات وارده به اقتصاد کشورهای عربی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا را حدود ۳۲۳ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش  ایرنا، «حمدی الطباع» رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران عرب جمعه شب با اشاره به گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول گفت، کشورهای عربی، چه صادرکننده نفت و چه واردکننده آن، تحت‌تاثیر کرونا قرار گرفته و به سبب پیامدهای ناشی از آن متحمل خسارت‌هایی شده‌اند که حدود ۱۲ درصد از کل اقتصاد این کشورها را شامل می‌شود.
رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران عرب افزود، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بدهی کشورهای عربی در سال جاری (2020) حدوداً ۱۹۰میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که در نهایت به ۱.۴۶ تریلیون دلار می‌رسد.
الطباع تاکید کرد، شرکت‌ها در کشورهای عربی در سه ماهه اول سال جاری به میزان ۴۲۰ میلیارد دلار که معادل ۸ درصد از کل ثروت منطقه می‌شود، ضرروزیان دیده‌اند.
براساس اعلام  وب سایت " وُرد متر" worldometers، شمار مبتلایان به  ویروس کرونا در جهان از مرز چهار میلیون نفر گذشت و بسیاری از کشورهای جهان و کشورهای عربی برای مقابله با این ویروس مجبور به تعطیلی و تعلیق بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و مذهبی خود شده‌اند.

کلیدواژه