تدابیر عراقی ها برای تامین امنیت زائران
(last modified 1395-07-21T12:53:46+00:00 )
میزان 21, 1395 17:23 Asia/Kabul
  • تدابیر عراقی ها برای تامین امنیت زائران

نیروی هوایی عراق برای محافظت از عزاداران حضرت امام حسین (ع) از پهپاد های ویژه استفاده می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، "حامد المالکی" فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق با اشاره به استفاده نیروی هوایی این کشور از همه امکانات برای محافظت از عزاداران حسینی گفت: برای نخستین بار از پهپادهای ویژه ای بری تامین امنیت ولایت کربلا استفاده شده است.

فرمانده نیروهای هوایی ارتش عراق افزود: جنگنده ها و دیگر هواپیماهای ارتش عراق در آسمان ولایت کربلا و اطراف آن به طور شبانه روز و در نوبت های مختلف در حال پرواز هستند.

المالکی با اشاره به اوج حضور عزاداران حسینی در کربلای معلی اظهار کرد: از ده روز پیش با آغاز ورود عزاداران از دیگر ولایت های عراق و کشورهای دیگر به ولایت کربلا طرح محافظت از این عزاداران به اجرا گذاشته شده است.

در همین حال "ریاض السلمان" مسئول برگزاری آیین های عزاداری در مرقد امام حسین (ع) با اشاره به حضور گسترده زائران در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: این مراسم در کربلای معلی در میان تدابیر امنیتی شدید و با حضور نزدیک به 30 هزار نیروی امنیتی عراق برگزار شد.

براساس این گزارش کربلای معلی در روزهای گذشته میزبان میلیون ها زایر از مناطق مختلف عراق و کشورهای خارجی بوده است.

همچنین "قیس خلف رحیمه" فرمانده عملیات فرات میانه نیز به این خبرگزاری گفت: تدابیر امنیتی شدیدی با حضور نیروهای ارتش، پلیس، حشد الشعبی و نیز حضور 2000 نیروی داوطلب از جمله 600 زن برای حفظ جان زایران عاشورای حسینی در کربلای معلی برقرار شده است.

کلیدواژه