میزان 22, 1395 08:33 Asia/Kabul
  • تاکیدبر موضع عاشورایی مردم یمن مقابل جنایتکاران

دبیرکل جنبش انصار الله یمن موضع محکم مردم این کشور مقابل جنایتکاران و مزدوران سعودی را الهام گرفته از حادثه عاشورا دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، "عبدالملک بدرالدین" دبیرکل جنبش انصار الله یمن با حضور در مراسم روز عاشورا در صنعا پایتخت این کشور با بیان اینکه ملت یمن با الهام گرفتن از حادثه عاشورا، موضع محکمی در قبال جنایتکاران سعودی اتخاذ کرده است، گفت: این مردم به دلیل پایبندی به اصول، آزادی و حق استقلال خویش، به اشکال مختلف، مورد هدف قرار گرفته اند.

دبیرکل جنبش انصارالله، حوادث یمن را شبیه حادثه کربلا خواند که ملت مظلوم آن هر روز قربانی می شوند، افزود: تلاش سعودی ها که می خواهند همه امور یمن تحت فرمان آنها باشد، پذیرفتنی نیست.

بدرالدین با اشاره به تلاش سعودیها برای جدایی یمن از ارزشهای کربلایی و اسلام ناب که امام حسین(ع) پرچمدار آن بود، اظهار کرد: رژیم سعودی از هیچ توطئه ای برای خفت و اهانت به مردم یمن فرو گذار نیست.

دبیرکل جنبش انصارالله تسلیم شدن یمنی ها مقابل جنایتکاران و مزدوران سعودی که فجیع ترین جنایت ها را در حق ملت این کشور مرتکب شدند را امری محال دانست و تصریح کرد: این طرفها می کوشند تا با کنترل بر یمن، مردم آن را از تعیین حق سرنوشت محروم کنند.

بدرالدین الحوثی با بیان اینکه سعودیها از طریق فعالیتهای تکفیری اصول و ارزشهای مردم یمن و دیگر امتهای اسلامی را هدف گرفته اند، خاطر نشان کرد: برای دفاع از شرافت و عزت و بزرگی این امت باید با آزادی کامل و جانفشانی و فداکاری با متجاوزان مقابله کرد.

آیین عزاداری عاشورای حسینی روز چهارشنبه با حضور گسترده مردم یمن در صنعا و با فریاد لبیک یا حسین و شعارهایی در حمایت از حماسه عاشورا و مخالفت با ظلم و استبداد برگزار شد.

کلیدواژه