ادعای آمریکا درباره تداوم حضور نظامی در عراق
(last modified Sat, 13 Jun 2020 13:50:57 GMT )
جوزا 24, 1399 18:20 Asia/Kabul
  • ادعای آمریکا درباره تداوم حضور نظامی در عراق
    ادعای آمریکا درباره تداوم حضور نظامی در عراق

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: نیروهای آمریکایی تا زمانی که مردم و دولت عراق خواهان باقی ماندن آنها هستند، در این کشور خواهند ماند.

"مورگان اورتاگوس"  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت ‌و گو با شبکه الجزیره ادعا کرد که این کشور به هیچ عنوان به دنبال حضور نظامی دائم در عراق نبوده و خواهان بهبود روابط با این کشور است. 

اورتاگوس همچنین مدعی شد: روابط واشنگتن با بغداد باید وارد مرحله جدیدی شود چرا که عراق وارد مرحله‌ پیچیده‌ای شده و دموکراسی در این کشور نیز در حال پیچیده ‌تر شدن است.

بنا بر ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این کشور در روابط با عراق تنها به ارتباطات امنیتی و نظامی نمی اندیشد بلکه به دنبال به ثبات رساندن دموکراسی در عراق همچنین ایجاد فضایی مثبت برای سرمایه‌گذاری در آن است.

این ادعاها در حالی مطرح شده که در پی ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" توسط دولت تروریست‌ آمریکا در بغداد، نمایندگان پارلمان عراق طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را تصویب کردند.

 

کلیدواژه