هدف از سفر پمپئو به منطقه؛ ادامه جنایت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
(last modified 1399-06-05T06:48:49+00:00 )
سنبله 05, 1399 11:18 Asia/Kabul
  • هدف از سفر پمپئو به منطقه؛ ادامه جنایت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

مشاور رسانه‌ای دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد، وزیر خارجه آمریکا با سفر خود به منطقه غرب آسیا در تلاش است تا عادی‌سازی را تحت عناوین جدید و متعدد تحمیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز چهارشنبه گفت: هدف «مایک پمپئو» Mike Pompeo وزیر خارجه آمریکا از سفر به منطقه، تداوم تحمیل جنایت عادی‌سازی تحت عناوین جدید و متعدد است که یکی از این عناوین، برگزاری نشست منطقه‌ای عادی‌سازی در یک کشور عربی با نظارت آمریکا و مشارکت کشورهای عربی و اسرائیل است.

النونو این اقدام را تلاشی برای  توجیه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تداوم نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان دانست و افزود: تمامی این مسائل باعث افزایش گسست در میان امت اسلامی و افزایش تضادهای درونی خواهد شد که این مسئله، به سود سیاستهای توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی است.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد، هرگونه همراهی با این طرحها، به رژیم صهیونیستی اجازه خواهد داد که کشورها را از بین برده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم  بر ملتهای منطقه مسلط شود.

النونو در ادامه از کشورهای عربی خواست با طرحهای منفعت طلبانه رژیم صهیونیستی همکاری نکنند، زیرا این طرح ها در واقع اجرای مخفیانه طرح معامله قرن برای نابودی مسئله فلسطین است.

در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، 13 اوت/23اسد، ابوظبی و تل‌آویو بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

کلیدواژه