شهادت سرداران مقاومت زمینه نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است
(last modified 1403-07-29T07:25:20+00:00 )
میزان 29, 1403 11:55 Asia/Kabul
  • شهادت سرداران مقاومت زمینه نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است

رئیس حزب رفاه ملی افغانستان تاکید کرد: با شهادت سرداران مقاومت زمینه اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی بیش از گذشته فراهم شده است.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری ضمن تسلیت شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار کرد: اگر جهان اسلام متحد و یکپارچه شود به سادگی می تواند  رژیم صهیونیستی را سر جای خود بنشاند.

وی افزود: کشورهای غیر مسلمان هم اگر ادعای انسانیت و آزادگی دارند باید بیش از این شاهد قتل عام دیوانه وار مردم مظلوم فلسطین و لبنان نباشند، شرایط را درک کنند و حداقل روابط سیاسی و تجاری خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

این فعال سیاسی افغانستانی گفت: با رفتن یک شخص هیچ گاه یک جریان متوقف نمی شود و حتی ماندگاری آن بیشتر تضمین می شود. با ریخته شدن خون مبارزان مقاومت هم نهال آزادی فلسطین بیشتر آبیاری می شود و اگر رژیم صهیونیستی اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، یحیی السنوار و دیگر شخصیت های جهادی را به شهادت رسانده نه تنها چیزی عایدش نشده بلکه زمینه از بین رفتنش بیش از گذشته مهیا شده است.

به گفته جعفری امروز دیگر مردم فلسطین با سنگ به جنگ رژیم اسرائیل نمی روند بلکه با سلاح های پیشرفته روز مجهز هستند، رژیم صهیونیستی هم اگر حمایت امریکا و غرب را نداشته باشد در برابر مبارزین مقاومت دوام نخواهد آورد.

وی با یاد آوری اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود فرمودند حماس زنده است و زنده خواهد ماند و یحیی السنوار را برادر خطاب کردند که جای افتخار دارد، عنوان کرد: برخی کشورهای مرتجع عرب که امید به صلح با رژیم اسرائیل و امریکا بسته اند باید روابط سیاسی و تجاری خود را با این رژیم قطع کنند و نگذارند تاریخ از آن ها به عنوان خائنین به عرب، فلسطین و امت اسلامی یاد کند، آنان نباید بیش از این آبروی خود را ببرند و به آتش بسی که رژیم اسرائیل گهگاه اعلام می کند دل ببندند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: غربی ها هم باید بدانند که رژیم صهیونیستی به هیچ چیز و هیچ کس پایبند نیست، چنانکه به رئیس جمهور فرانسه و دبیر کل سازمان ملل متحد توهین کردد به امریکایی ها هم اهانت می کند بنابراین نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه برای تمام جهان تهدید محسوب می شود پس جهان باید در مورد این رژیم تصمیم واحدی اتخاذ کند و جلو آن را بگیرد.

جعفری در مورد اعلام برخی کشورهای غربی مبنی بر اینکه با شهادت یحیی السنوار راه مذاکره باز خواهد شد هم گفت: آنان دروغگو و همراه صهیونیست ها هستند، همواره وعده های دروغ می دهند و در حالیکه مردم غزه در دشواری شدید و گرسنگی بسر می برند و با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، از مذاکره حرف می زنند در حالیکه خبری از مذاکره نیست. غربی ها به دنبال پایان جنگ در غزه و فلسطین نیستند و فقط به دنبال منافع خود می باشند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران که به عنوان پیشتاز مبارزه علیه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مطرح است از قدرت کافی برخوردار بوده و همراهی بسیاری از مبارزین کشورهای اسلامی را هم با خود دارد.

 

کلیدواژه