کشته و زخمی شدن پنج زن یمنی در حمله ائتلاف سعودی
(last modified 1399-07-06T09:02:45+00:00 )
میزان 06, 1399 13:32 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن پنج زن یمنی در حمله ائتلاف سعودی
    کشته و زخمی شدن پنج زن یمنی در حمله ائتلاف سعودی

در حمله توپخانه‌ای مزدوران متجاوز ائتلاف سعودی به غرب یمن ، پنج زن یمنی کشته و زخمی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره"، مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی روز یکشنبه شهر "الحوک" در استان "الحدیده" ،غرب یمن، را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که  براثر آن  یک زن و  یک دختر بچه کشته و سه زن  زخمی شدند.
ائتلاف متجاوز سعودی مناطق مختلف یمن را روزانه هدف حمله  قرارمی دهد.
در همین حال، همزمان با انتشار اخباری درباره آغاز اقدامات امارات برای ساخت پایگاه بزرگ نظامی در غرب استان "سقطری" در جنوب  یمن، برخی منابع از انتقال ۱۰۰ نیروی شورای انتقالی جنوبی به این استان خبر دادند.
از ژوئن گذشته نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات، پس از یورش به استان "سقطری" این استان را تحت سیطره خود درآوردند.
خبر دیگر از یمن اینکه، یک فروند پهپاد اماراتی مواضع عناصر وابسته به دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی»  در استان "أبین" ، جنوب یمن، را هدف قرار داد که براثر آن تعدادی از عناصر وابسته به حزب اخوانی "الاصلاح" کشته و زخمی شدند.
عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.
جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه