قوس 03, 1399 16:30 Asia/Kabul
  • حماس :سفر نتانیاهو به عربستان بسیار خطرناک است
    حماس :سفر نتانیاهو به عربستان بسیار خطرناک است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی (حماس) سفر مخفیانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان را بسیار خطرناک دانست.

به گزارش ایرنا، «سامی ابوزهری» عضو ارشد جنبش حماس امروز دوشنبه تاکید کرد، عربستان سعودی باید در مورد سفر مخفیانه نتانیاهو به این کشور که اهانت به امت اسلام و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین است، توضیح دهد.

تارنمای روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی  دراین سفر مخفیانه با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده است.

هاآرتص تصریح کرد، در این سفر مخفیانه «یوسی کوهن» (Yossi Cohen) رئیس «موساد» (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیسی) همراه نتانیاهو بود و در ملاقات با محمد بن سلمان و پمپئو که در شهر « نئوم» در استان تبوک عربستان انجام شد، حضور داشته است.

به نظر می رسد این ملاقات در راستای تلاش دولت «دونالد ترامپ» برای تداوم عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی رژیم های عرب منطقه صورت گرفته است.

در ماه‌های اخیر روند عادی‌سازی روابط برخی رژیم های عرب منطقه به ویژه عربستان، بحرین و امارات  با رژیم صهیونیستی شدت گرفته است.

تلاش این کشورها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم علاوه بر سرکوب فلسطینیان، در بسیاری از مناطق عربی - اسلامی مرتکب جنایت زیادی شده است.

کلیدواژه