محاصره یک روستا در شمال شرق سوریه توسط نظامیان آمریکا
(last modified 1399-10-09T07:27:01+00:00 )
جدی 09, 1399 11:57 Asia/Kabul
  • محاصره یک روستا در شمال شرق سوریه توسط نظامیان آمریکا
    محاصره یک روستا در شمال شرق سوریه توسط نظامیان آمریکا

نظامیان آمریکایی به همراه عناصر کرد دموکراتیک (قسد) به یک روستا در شمال شرق سوریه حمله و آن را محاصره کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، 13 خودروی زرهی  نظامیان تروریست آمریکایی به همراه دهها نفراز عناصر دموکراتیک ، شامگاه دوشنبه با محاصره روستای «خراب السویفات» در شمال شرق استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه، همه مردان و جوانان این روستا را بازداشت کردند.

این محاصره  پس از آن صورت گرفت که روز یکشنبه  دو نفر از جوانان این روستا  در برابر عناصر دموکراتیک ایستادند و حاضر نشدند خود را به اردوگاههای جذب اجباری نیروی نظامی معرفی کنند.

طی روزهای گذشته، نیروهای آمریکایی ودموکراتیک ، حدود ۵۰۰ جوان را از مناطق تحت اشغال خود در استانهای الحسکه، رقه، دیرالزور و ریف حلب بازداشت کردند تا از آنان در عملیات نظامی علیه ترکیه و تروریستهای تحت حمایت این کشور در شمال سوریه استفاده کنند.

همزمان، منابع وابسته به عشایر دیرالزور خبر دادند ،عناصر دموکراتیک به یکی از معبرهای میان  آنها با ارتش سوریه در رود فرات تیراندازی کرده و یک جوان سوری را کشتند.

نیروهای دموکراتیک کرد سوریه «قسد» وابسته به آمریکا، و عناصر تحت حمایت ارتش ترکیه به صورت غیر قانونی در شمال و شمال شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی این کشور اقداماتی را علیه ساکنان و نیروهای سوری دراین منطقه انجام می دهند.

کلیدواژه