جدی 11, 1399 17:17 Asia/Kabul
  • ائتلاف الفتح : آمریکایی ها را از عراق بیرون می کنیم
    ائتلاف الفتح : آمریکایی ها را از عراق بیرون می کنیم

رئیس ائتلاف الفتح عراق بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری ، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق روز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در منطقه «آمرلی» ولایت صلاح الدین گفت، یکی از مهمترین وظایف ما، تحقق حاکمیت کامل ملی عراق و اخراج همه نیروهای بیگانه از خاک کشور است.

«ابو رضا النجار» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق نیز در حاشیه این مراسم گفت، به عهد و پیمان خود با فرماندهان مقاومت باقی خواهیم ماند و از میهن و مردم  و همه مقدسات کشور دفاع می کنیم.

شرکت کنندگان در این مراسم خواستار مجازات عاملان و طراحان ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس شدند.

«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون السند الوطنی عراق نیز در  گفت وگو با ایرنا  تصریح کرد، همه جریان های سیاسی عراق به شدت بر اجرای کامل این قانون پارلمان اصرار دارند و در این راستا به دولت فشار می آورند که قانون را به اجرا بگذارد.

الاسدی افزود، ملت عراق بار دیگر با حضور میلیونی خود در تظاهرات فردا (جمعه ) به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان سلیمانی و المهندس بر این خواست ملی برای اخراج نیروهای اشغالگر تاکید خواهند کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد سوم ژانویه 2020 در مسیر فرودگاه بغداد، به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و به دست ارتش تروریست آمریکا، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه