نشست سه جانبه ظریف، لاوروف و المعلم در مسکو
(last modified 1395-08-07T03:55:04+00:00 )
عقرب 07, 1395 08:25 Asia/Kabul
  • "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اوضاع سوریه و ضرورت ادامه مبارزه با تروریسم محور مذاکرات وزیران خارجه ایران، سوریه و روسیه در مسکو خواهد بود.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در نشست خبری تصریح کرد: "محمدجواد ظریف"، "ولید المعلم" و "سرگئی لاوروف" وزیران امور خارجه ایران، سوریه و روسیه، روز جمعه در مسکو، اوضاع سوریه و مسائل این کشور را بررسی می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ زاخارووا افزود: تامین شرایط برقراری آتش‌بس، پایان دادن به مشکلات سوری‌ها، حل مسائل انسانی و آغاز روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه در نشست مسکو بررسی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: وزیران امور خارجه ایران، روسیه و سوریه همچنین درباره اوضاع سیاسی عراق با توجه به لزوم مبارزه موثر با گروه تروریستی داعش گفت وگو می‌کنند.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز چهارشنبه درباره نشست مسکو گفت: برنامه‌ریزی مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه روسیه، ایران و سوریه، ابتکار راهبرد سه جانبه مبارزه با تروریسم در سوریه است.

قاسمی خاطرنشان کرد: محور حمایت از دمشق متشکل از روسیه و ایران و همراهی عراق با توجه به گسترش پدیده تروریسم به این کشور، دستاوردهای زیادی داشته است که نتایج آن و همچنین ادامه همگرایی در نشست مسکو بررسی خواهد شد.

کلیدواژه