اظهارات مقامات یمنی درباره جنایت‌ها علیه این کشور
(last modified 1400-01-06T09:16:09+00:00 )
حمل 06, 1400 13:46 Asia/Kabul
  • اظهارات مقامات یمنی درباره جنایت‌ها علیه این کشور
    اظهارات مقامات یمنی درباره جنایت‌ها علیه این کشور

مقامات یمنی با اشاره به حمایت سازمان ملل و قدرت‌های غربی از جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه یمن، سیطره بر منابع نفتی و ثروت یمن را هدف اصلی متجاوزان اعلام کردند.

به گزارش  رادیو دری، محمدعلی الحوثی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت متجاوزان در سال‌های قبل بخش آموزش یمن را به طور گسترده هدف قرار دادند.

محمدعلی الحوثی افزود انگلیس شریک متجاوزان است و هواپیما‌ها و کارشناسان آن در حملات سعودی‌ها نقش دارند و نقش روسیه هم در مخالفت با تجاوز به یمن و محاصره آن تا کنون ضعیف بوده است.

«حسن العزی»، معاون وزیر خارجه دولت صنعا نیز گفت از نظر دیپلماسی روز‌های سختی را پشت سر می‌گذاریم، زیرا در برابر دشمنانی غیرعادی هستیم که مرکز منافع جهان هستند و این رویارویی بسیار دشوار است.

«احمد عبدالله دارس»، وزیر نفت و معادن دولت صنعا نیز با اشاره به فداکاری‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در دفاع از وطن و امنیت و ثبات آن تاکید کرد متجاوزان آمریکایی - سعودی قصد سیطره بر منابع و ثروت‌های یمن را دارند.

وی ضمن رد عادی سازی با دشمن صهیونیست که برخی کشور‌های عربی به آن تن داده اند سکوت بین المللی در برابر ادامه توقیف کشتی‌های حامل فرآورد‌های نفتی توسط نیرو‌های متجاوز به رهبری آمریکا را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست برای رهایی این کشتی‌ها بر اساس وظایف خود به سرعت اقدام کند.

در همین حال، «طارق سلام»، استاندار عدن نیز گفت شهر عدن به عرصه تسویه حساب بین عاملان ائتلاف امارات و عربستان از طریق احیاء فتنه‌های منطقه‌ای و برانگیختن دشمنی‌ها با تامین مالی درگیری‌های بی معنی بین اهالی شهر‌های مختلف تبدیل شده است. 

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از امروز وارد هفتمین سال شده است. 

کلیدواژه