شهادت ۸۰ هزار یمنی به علت بسته بودن فرودگاه صنعا
(last modified 1400-01-10T05:35:15+00:00 )
حمل 10, 1400 10:05 Asia/Kabul
  • شهادت ۸۰ هزار یمنی به علت بسته بودن فرودگاه صنعا
    شهادت ۸۰ هزار یمنی به علت بسته بودن فرودگاه صنعا

وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن از شهادت ۸۰ هزار شهروند یمنی به دلیل بسته بودن شش ساله فرودگاه بین المللی شهر «صنعا» پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش رادیودری، وزارت حمل و نقل و نهادهای وابسته به آن در دولت نجات ملی صنعا روز دوشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد، حجم زیان های ناشی از تجاوزعربستان و محاصره یمن و بسته بودن فرودگاه صنعا در طول شش سال اخیر باعث شهادت ۸۰ هزاریمنی شده که نیاز به درمان فوری در خارج از این کشور داشته اند.

این وزارتخانه یمنی تاکید کرد، بیش از ۴۵۰ هزار نفر نیاز ضروری به سفر به خارج از کشور برای ادامه درمان دارند، اما محاصره بر رنج و درد آنها افزوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، متجاوزان سعودی در طول این مدت هزار و۸۳ دستگاه کامیون و تانکر، چهار هزار و ۴۹۰ جاده و دهنه پل و هفت هزار و۲۲۹ وسیله نقلیه را منهدم کرده اند.

وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن تصریح کرد، یک بیمار از هر ۱۰ بیماری که برای سفر به خارج مجبور می شود از راه زمینی از شهر صنعا به فرودگاه شهرهای عدن یا سیئون برود، در طول مسیر جان خود را از دست می دهد و این دو فرودگاه در مناطق تحت کنترل دولت یمنی دست نشانده سعودیها قرار دارد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه