حمل 18, 1400 18:31 Asia/Kabul
  • هلاکت 60 تروریست داعشی در عملیات ارتش عراق
    هلاکت 60 تروریست داعشی در عملیات ارتش عراق

در عملیات نیروهای ارتش عراق در شمال استان صلاح الدین عراق، ده ها تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد،  در جریان مرحله دوم عملیات نظامی پاکسازی ارتش عراق با نام «شیر آماده» علیه تروریست‌ها در تپه های حمرین استان صلاح الدین عراق، 60 تروریست داعشی کشته شدند.

یحیی رسول تاکید کرد، این عملیات در سطح بالایی از هماهنگی بین نیروی هوایی و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق ترتیب داده شد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با بیان اینکه پس از پایان مرحله اول عملیات، تروریست ها در مناطقی مستقر و پراکنده شدند، گفت به محض استقرار در این غارهای جایگزین، نیروهای دستگاه ضد تروریسم مختصات منطقه را به نیروی هوایی عراق فرستادند تا در زمان مناسب مورد بمباران شدید قرار گیرد و امروز شاهد نابودی غارهای تروریست ها هستیم.

عملیات «شیر آماده» با حمله جنگنده های نیروی هوایی عراق به کوه هایی که تروریست ها در آنها برای خود غار حفر کرده اند، انجام می گیرد؛ براثر این حملات تروریست ها یا کشته و زخمی می شوند و یا از غارها خارج شده و فرار می کنند که در این هنگام هدف تک تیراندازان ارتش عراق قرار می گیرند.

ماه گذشته نیز دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در آغاز عملیات شیر آماده ۱۲۰ غار و مخفیگاه تروریست ها را نابود کرد که بر اثر  آن حداقل ۲۷ داعشی کشته شدند.

تپه های حمرین به عنوان یکی از مقرهای تروریست های مخفی شده داعش در شمال استان صلاح الدین واقع شده است.

کلیدواژه