«اسماعیل هنیه»: انتخاب رهبران جدید حماس گامی مهم برای آزادی فلسطین است
(last modified 1400-01-24T10:52:11+00:00 )
حمل 24, 1400 15:22 Asia/Kabul
  • «اسماعیل هنیه»: انتخاب رهبران جدید حماس گامی مهم برای آزادی فلسطین است
    «اسماعیل هنیه»: انتخاب رهبران جدید حماس گامی مهم برای آزادی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: انتخاب رهبران جدید این جنبش، گامی مهم در شیوه عملکرد حماس برای موفقیت پروژه آزادسازی فلسطین و بازگشت فلسطینیان به وطن می باشد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) انتخاب «خالد مشعل» به عنوان رئیس حماس در خارج از فلسطین را تبریک گفت و بر پایبندی این جنبش به برگزاری انتخابات داخلی خود و تقویت ارزش های شورایی و دموکراتیک آن و جابجایی سمت های رهبری بین اعضا تاکید کرد.

هنیه اظهارداشت، آنچه در داخل حماس اتفاق می افتد، پیامدهای مثبتی بر مقدمه چینی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری خواهد داشت، چرا که حماس با تکیه بر صندوق های رای و احترام به نتایج آن قدم در این انتخابات می گذارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس بابیان اینکه، جنبش متبوعش به برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود و دیگر مسائل و مشکلات داخلی و خارجی اصرار دارد، از نقش کمیسیون مرکزی انتخابات حماس نیز بخاطر نظارت درست و موفقیت آمیز بر روند برگزاری انتخابات این جنبش تقدیر کرد.

درادامه انتخابات داخلی حماس، روز گذشته دوشنبه، « خالد مشعل» به عنوان رئیس حماس در خارج و «موسی ابومرزوق» نیز به عنوان معاون وی انتخاب شد.

پیش از این نیز «یحیی سنوار» برای دومین بار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه انتخاب شد.

کلیدواژه