«حسان دیاب» : لبنان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است
(last modified 1400-01-31T03:31:49+00:00 )
حمل 31, 1400 08:01 Asia/Kabul
  • «حسان دیاب» : لبنان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است
    «حسان دیاب» : لبنان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است

نخست وزیر موقت لبنان نسبت به خطر فروپاشی کشورش در نتیجه بروز بحران های فراگیر و حل نشده از جمله موضوع تشکیل دولت، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه روسیا الیوم؛«حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان سفر خود به قطر و دیدار با مقامات این کشور با اشاره به بحران‌های حل نشده پیش روی این کشور از کشورهای عربی خواست در کنار لبنان بایستند.

دیاب ضمن اشاره به ایستادگی قطر در سال ۲۰۰۶ در کنار دولت لبنان و کمک به این کشور در راستای بازسازی مناطق جنگ زده پس از تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی  گفت، به برادران عرب هشدار می‌دهیم که لبنان در خطر جدی قرار گرفته است و این کشور دیگر طاقت انتظار ندارد.

دیاب در ادامه بار دیگر بر انتظارات مردم لبنان برای دریافت کمک فوری از سوی کشورهای عربی تأکید کرد.

پیش از این هم حسان دیاب نسبت به اوضاع پیچیده لبنان در رویارویی با مشکلاتی از جمله عدم تشکیل کابینه دولت و حل بحران اقتصادی ناشی از انفجار بندر بیروت هشدار داده بود.

لبنان از تابستان گذشته که بندر بیروت شاهد انفجاری بزرگ و ویرانگر بود، بی دولت و از طریق دولت پیشبرد امور «حسان دیاب» اداره  میشد که دولت دیاب نیز پس از این انفجار و افزایش فشارها، استعفا کرد .

سرانجام سعد الحریری  نخست‌وزیر پیشین لبنان، در بیست و دوم اکتبر ۲۰۲۰  به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد، با این حال، او تا به امروز موفق نشده است کابینه خود را تشکیل دهد.

کلیدواژه