رام الله: برگزاری انتخابات، به قوت خود باقی است
(last modified Wed, 28 Apr 2021 12:23:47 GMT )
ثور 08, 1400 16:53 Asia/Kabul
  • رام الله: برگزاری انتخابات، به قوت خود باقی است
    رام الله: برگزاری انتخابات، به قوت خود باقی است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت ، انتخابات در این کشور بر اساس آنچه رام الله اعلام کرده برگزار خواهد شد.

به گزارش  رادیو دری ؛ «نبیل ابوردینه» معاون نخست وزیر و سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارداشت، پاسخ  رژیم صهیونیستی تا این لحظه به انتخابات منفی است و اتحادیه اروپا  درباره مطالبه برگزاری انتخابات در قدس، پاسخی دریافت نکرده است.

ابوردینه این خبر را که رژیم صهیونیستی به اتحادیه اروپا برای عدم مداخله در انتخابات فلسطین، اعلام آمادگی کرده  تکذیب کرد و گفت، تل‌آویو در پی فریب جامعه بین‌الملل است و تلاش دارد اتهام مانع تراشی بر سر راه دموکراسی در فلسطین را از خود دور کند.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان همچنین تصریح کرد ، قرار است محمود عباس رئیس تشکیلات در نشست سران فلسطین که فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد ، نتایج نهایی مربوط به انتخابات را ارائه کند و موضعگیری نهایی اتخاذ شود.

این درحالیست که مقامات جنبش های حماس و جهاد اسلامی تاکنون  تأکید کرده اند، تمام جزئیات مربوط به انتخابات فلسطین باید منوط به اجماع ملی باشد و تعویق آن غیر قابل قبول است.

 بر اساس دستور اولیه محمودعباس قرار است انتخابات پارلمانی فلسطین در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱/ 1 جوزا 1400 ، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای/9 اسد و شورای ملی را ۳۱ آگوست/ 9 سنبله  برگزار شود اما اکنون زمزمه‌هایی درباره تعویق انتخابات به گوش می‌رسد.

کلیدواژه

مطالب مرتبط