ثور 12, 1400 18:35 Asia/Kabul
  • تشکیل نخستین ائتلاف های انتخاباتی در عراق
    تشکیل نخستین ائتلاف های انتخاباتی در عراق

ائتلاف انتخاباتی «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت عراق و «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق به طور رسمی اعلام موجودیت کرد.

به گزارش پایگاه فرات نیوز، سید «عمار حکیم» و «حیدر العبادی» که در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ تا پای ائتلاف انتخابی پیش رفتند، اما مخالفت های داخلی در گروه العبادی مانع شکل گیری این ائتلاف شد، امروز یکشنبه  تشکیل ائتلاف مشترک خود تحت عنوان «تحالف القوی الدوله الوطنیه» (ائتلاف جریان های حکومت ملی) را اعلام کردند.

 ائتلاف جدید حکیم و العبادی بعد از شکل گیری اعلام کرد، ریاست این ائتلاف جدید با سید عمار الحکیم و ریاست شورای رهبری ائتلاف با حیدر العبادی است.

براساس این گزارش، این ائتلاف، چندین نیرو و گروه سیاسی از جمله شماری از نیروهای برآمده از تظاهرات اکتبر ۲۰۱۹ را در خود جای داده و رویکرد آن ساخت و تقویت دولت با هدف رسیدن به دولت دارای نهادهای تاثیرگذار است تا تثبیت قانون و نظم و خدمت به جامعه را برعهده بگیرد.

در همین حال، ائتلاف جدید در بیانیه ای اعلام کرد، این ائتلاف یک نیروی سیاسی ملی میانه ‌رو است که به اهمیت نهاد حکومت و تثبیت پایه‌ های آن ایمان دارد و برای تقویت اقتدار و حاکمیت نهادهای قانونی آن در قبال بحران‌ های داخلی و خارحی تلاش می‌ کند.

حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب «حرکة التغییر» (گوران) در منطقه کردستان عراق نیز برای شرکت در انتخابات پارلمانی عراق که قرار است دهم اکتبر 2021 (18میزان1400) برگزار شود، در یک فهرست انتخاباتی واحد همپیمان شدند.

کلیدواژه