شکست نیروهای دولت مستعفی یمن در «مارب» با ۱۲۰ کشته و زخمی
(last modified Wed, 05 May 2021 04:47:51 GMT )
ثور 15, 1400 09:17 Asia/Kabul
  • شکست نیروهای دولت مستعفی یمن در «مارب» با ۱۲۰ کشته و زخمی
    شکست نیروهای دولت مستعفی یمن در «مارب» با ۱۲۰ کشته و زخمی

منابع رسانه ای از شکست نیروهای دولت مستعفی یمن در «مارب» و کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ تن از آنها خبر دادند.

به گزارش  روزچهارشنبه روزنامه الاخبار لبنان؛ علی رغم حملات متعدد نیروهای دولت مستعفی«منصورهادی» وابسته به عربستان سعودی در جبهه‌های مأرب، آنها نتوانستند مانع پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق بعد از «الطلعه» در شمال غرب این شهر شوند. 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین توانستند به سمت منطقه «المیل» در شمال شرق شهر مارب پیشروی کرده و حملات نیروهای هادی به منطقه «القباقیب» و «الحنافیر» در شرق «الطلعه الحمراء» رابا شکست مواجه ساختند. 

به گفته برخی منابع، طی درگیری‌های شبانه روزگذشته  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات غافلگیرکننده‌ای  را علیه نیروهای هادی و عناصر القاعده در «البلق القبلی» انجام داده و خسارت‌های سنگینی نیز به آن‌ها وارد کردند.

این منابع افزودند: دراین عملیات که به سقوط تعدادی از پایگاه‌های نیروهای هادی منجر شد ، بیش از۱۲۰ تن از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند. 

مرحله جدید عملیات آزادسازی استان راهبردی و نفت‌خیز مأرب بیش از 3 ماه است که آغاز شده و نیروهای یمنی خود را به نزدیکی شهر مأرب رسانده‌اند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه