جوزا 07, 1400 13:02 Asia/Kabul
  • «هادی العامری»: تضعیف اقتدار الحشدالشعبی، تضعیف اقتدار عراق است
    «هادی العامری»: تضعیف اقتدار الحشدالشعبی، تضعیف اقتدار عراق است

رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت، الحشد الشعبی با خون پاک خود اقتدار کشور را ساخت و هر کس بخواهد اقتدار الحشدالشعبی را در هم بشکند،‌ در واقع اقتدار کشور را تضعیف کرده است.

به گزارش رادیو دری، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق، بیانیه‌ای در ارتباط با دستگیری «قاسم مصلح» فرمانده سازمان الحشدالشعبی عراق در استان الانبار صادر کرد.

العامری در این بیانیه  تاکید کرد، دور زدن دستگاه قضایی کشور به دور از رویه قانونی و اصولی، گامی  برای بازگشت به سمت دیکتاتوری است که امیدواریم عراق و خدمت به ملت  نقطه آغاز حرکت و اساس وحدت همه گروه ها درکشور باشد.

ازروز چهارشنبه خبر بازداشت «قاسم مصلح» فرمانده الحشدالشعبی در استان الانبار که با فشار سفارت آمریکا صورت گرفت، موجی از خشم و اعتراض گروههای سیاسی و جریان مقاومت در عراق را به دنبال داشته است . 

قاسم مصلح از مهمترین فرماندهان الحشد الشعبی عراق در مقابله با تروریست‌های داعش و عملیات علیه مخفی‌گاه‌های آنها در صحرای غربی این کشور است و هدایت فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در الانبار را برعهده داشت.

مصلح  به جلوگیری از ورود غیرقانونی کاروان‌های آمریکایی از خاک سوریه به عراق از طریق مرز الانبار نیز معروف است و برخی منابع دلیل دستگیری این فرمانده الحشد الشعبی را ممانعت او از ورود کاروان‌های آمریکایی از طریق معابر غیررسمی اعلام کرده اند.

کلیدواژه