جوزا 08, 1400 09:05 Asia/Kabul
  • حزب الله لبنان پیروزی بشار اسد را تبریک گفت
    حزب الله لبنان پیروزی بشار اسد را تبریک گفت

جنبش حزب الله لبنان روز جمعه در بیانیه ای پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را به وی و مردم این کشور تبریک گفت.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه حزب الله آمده است: حزب الله گرمترین و صمیمانه تبریکات را خدمت بشار اسد رئیس جمهور و ملت کشور برادر سوریه برای انتخاب مجدد وی به عنوان رییس جمهور سوریه برای یک دوره قانونی جدید ابراز می‌دارد.

حزب الله لبنان افزوده است: انتخابات سوریه  یک همه پرسی مردمی و سیاسی گسترده بود که حضور گسترده و بی سابقه مردم در پای صندوق‌های رای و تظاهرات سراسری قبل و بعد از این انتخابات آن را نشان داد و تبدیل به یک عروسی ملی بزرگ در سراسر خاک سوریه شد که از چنگال اشغالگری و تروریسم آزاد شد.

در ادامه بیانیه آمده است: سوری‌ها از طریق صندوق‌های رای بار دیگر پایبندی کامل خود را به وحدت ملی و مخالفت خود را با تفرقه، فرقه گرایی و تجزیه با تأکید خود بر گزینه سیاسی که سوریه در طول تاریخ معاصر خود با پایبندی کامل به آرمان فلسطین و مقابله با اشغالگری و تجاوز،  خیانت و تروریسم ثابت کردند.

حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه شب گذشته در نشست خبری نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2021 این کشور، بشار اسد را با کسب 95.01 درصد پیروز این انتخابات معرفی کرد.

بیش از 14 میلیون سوری در انتخابات این دوره ریاست جمهوری سوریه شرکت کردند که بشار اسد با کسب 13 میلیون و 540 هزار و 360 رأی، 95.01 درصد از آرای اخذ شده را به‌دست آورد.

کلیدواژه