اخطار ایران به اتحادیه بین‌ المجالس جهانی در به رسمیت شناختن مجلس دولت مستعفی یمن
(last modified 1400-03-08T04:59:59+00:00 )
جوزا 08, 1400 09:29 Asia/Kabul
  • اخطار ایران به اتحادیه بین‌ المجالس جهانی در به رسمیت شناختن مجلس دولت مستعفی یمن
    اخطار ایران به اتحادیه بین‌ المجالس جهانی در به رسمیت شناختن مجلس دولت مستعفی یمن

هیات مجلس شورای اسلامی ایران، به اتحادیه بین‌ المجالس جهانی در به رسمیت شناختن مجلس دولت مستعفی یمن اخطار داد

به گزارش رادیو دری، " مجتبی رضاخواه "  دبیرکل گروه اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی ایران  در نشست یکصد و چهل و دومین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی  طی اخطاری، گفت: مجلسی که اتحادیه از آن با نام مجلس "  سیئون "  نام می‌برد، مجلسی است که منتخب مردم یمن نیست.

رضاخواه افزود: این مجلس  بدون حد نصاب قانونی و برخلاف اصول دموکراسی و پارلمانی تشکیل شده است در حالیکه مجلس قانونی یمن که در صنعا مستقر شده است منطبق ‌با گزارش های قبلی اتحادیه مجلس قانونی و مشروع و براساس رای مردم شکل گرفته است.

این نماینده  مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: اتحادیه بین المجالس جهانی  باید طبق اصول حاکم بر حمایت از پارلمان ها و شفافیت، از نمایندگان مجلس قانونی یمن  که سال ها پیش قبل از تحولات فعلی با رای مردم تشکیل شده دعوت کند تا در جلسات اتحادیه حاضر شوند

رضاخواه همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی  ایران وحدت و یکپارچگی یمن را مورد تاکید قرار می دهد.

مقامات فراری دولت مستعفی یمن، مورد حمایت رژیم آل سعود هستند. 

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015(1394) اقدام به حمله  نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از هفده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه