جوزا 30, 1400 17:05 Asia/Kabul
  • شلیک موشک به سوی پایگاه هوایی «عین الاسد»
    شلیک موشک به سوی پایگاه هوایی «عین الاسد»

منابع رسانه‌ای از شلیک موشک به سوی پایگاه هوایی «عین الاسد» واقع در غرب عراق خبر دادند.

به گزارش کانال صابرین نیوز، امروز یکشنبه یک فروند موشک به مکانی در نزدیکی پایگاه هوایی بلد اصابت کرده است و در پی آن، هواپیماهای آمریکایی بر فراز این پایگاه به پرواز درآمدند.

برخی منابع اعلام کردند، دو موشک از ناحیه «البغدادی» واقع در استان الانبار به سوی عین‌الاسد شلیک شده ، اما هنوز هیچ طرف رسمی این خبر را تایید یا رد نکرده است و هیچ کس مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که دیروز یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار،  از ورود کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات جنگی به پایگاه عین‌الاسد در غرب استان الانبار خبر داد و اعلام کرد این کاروان‌ها از استان بصره به سمت الانبار حرکت کردند.

این منبع امنیتی تاکید کرد، کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات نظامی و جنگی از استان البصره حرکت کردند و به پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در ناحیه البغدادی در غرب الانبار رسیدند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است. دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد، تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.

پایگاه «عین الاسد» هدف حمله پهپادی قرار گرفت

کلیدواژه